Index: Még egy felmérés igazolja, nőtt a forgalom Budaörsön
2015. február 11.

Az új útdíjrendszer bevezetésével 12-15 százalékkal nőtt a forgalom a fizetős utakkal párhuzamos ingyenes szakaszokon, derül ki egy közlekedési adatokat elemző cég felméréséből. A legforgalmasabb januári napokon csaknem harminc százalékos volt a növekedés. A legjelentősebb változást a régi 2-es úton tapasztalhatták az autósok. Akik Vácról, Gödről vagy Dunakesziről ingáznak, azok közül sokan választották a városokat átszelő 2-est a fizetős M2-es és az M0-s helyett.
Ugyanezt tapasztalták az 1-es főúton. Az M1-M7-es autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán például változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba. A Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percig tartott ez az út, míg tavaly legfeljebb tizenöt perc volt itt a menetidő. A kutatás készítői annak módszertanáról azt közölték cikkünk megjelenése után: a cég a komplex közlekedésinformatikai megoldások fejlesztésével foglalkozó Lambda-Com csoport tagja. A csoport által fejlesztett WebEye technológia jelenleg több mint 31 ezer járműbe szerelt eszköz segítségével gyűjt valósidejű közlekedési adatokat, a magyar vállalat ezeknek az adatoknak a feldolgozásával, értékelésével és információvá alakításával foglalkozik, a ma közzétett elemzésünk is ezekre épül. (...)

tovább...

Tranzit Online: Így hatott a forgalomra az új útdíjrendszer
2015. február 11.

„Az előzetes adatok elemzése alapján az agglomerációból Budapestre és a vidéki nagyvárosokba naponta ingázók többsége januárban már döntött és megvásárolta a gyorsforgalmi utak használatához szükséges új típusú éves megyei e-matricát. Ezáltal az állandó és legnagyobb forgalmat generáló autósok továbbra is az eddig megszokott útvonalakon jutnak el munkahelyükre, így ők nagyobb mértékű forgalomváltozást nem idéztek elő. Számukra jobban megérte ez az egyszeri beruházás a hosszabb és lassabb alternatívát jelentő elkerülő utak használatával szemben. Főként azok választották a fizetős útszakaszok elkerülését, akik csak alkalmi jelleggel érintik az említett útvonalakat” – mondta el Illés Gábor, a Best Way Traffic Kft. ügyvezetője.
A Budapest és a nagyobb vidéki városok környékén található nagyáruházakat a forgalmi adatok alapján nagyrészt hétvégén keresik fel az autóval érkező vásárlók. A Best Way Traffic szakértője szerint ezért a március 15-től életbe lépő vasárnapi zárva tartás bevezetését követően a szombati napokon jelentősen nőni fog a bevásárlóközpontokat érintő díjmentes szakaszokat használó járművek száma. Ennek oka, hogy a hétvégi vezetők és a vásárlási szándékkal utazók várhatóan nem vásárolják majd meg a matricát, így csak az alternatív útvonalakon juthatnak el díjmentesen az agglomerációkban található áruházakba. (...)

tovább...

Portfólió: Meglepő fordulat: nőtt az elkerülő utak forgalma az útdíj miatt
2015. február 11.

A legforgalmasabb januári napokon közel 30%-kal több jármű haladt át a fizetőssé vált útszakaszok alternatív útvonalain az elmúlt év azonos időszakához képest - derül ki a közlekedési adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemzéséből. A forgalomnövekedés az elkerülő utakon a hónap egészét figyelembe véve átlagosan 12-15% volt, és a menetidő is ezzel arányosan növekedett.
Az új útdíjrendszer bevezetésével 2015. január 1-jétől néhány kivételtől eltekintve a teljes gyorsforgalmi úthálózat fizetőssé vált a személyautók számára. Ez az intézkedés a közlekedési adatok elemzése alapján leginkább az M0-ás autóúton, valamint a vidéki nagyvárosok gyorsforgalmi útjainak bevezető szakaszain befolyásolta a forgalmat. A legjelentősebb változást a Vácról Göd és Dunakeszi települések központján át a fővárosba vezető 2-es úton tapasztalhatták a közlekedők, mivel sokan választották ezt az útvonalat az M2-es és az M0-ás autóutak újonnan fizetőssé tett szakaszainak elkerülése érdekében.
Hasonló mértékű forgalomnövekedés mutatkozott Budaörs és Budapest között az 1-es úton. Emiatt a korábbinál több időt vett igénybe az úti cél elérése az említett útszakaszokon. Az M1/M7 autópálya fizetőssé vált bevezető szakaszán például változatlanul 11 perc alatt lehetett eljutni Gazdagrét központjából egy budaörsi bevásárlóközpontba, viszont a Budaörsöt átszelő 1-es főúton idén januárban már 18-20 percet vett igénybe ennek az útnak a megtétele, míg tavaly legfeljebb 15 perc volt itt a menetidő. (...)

tovább...

Computerworld: Idén még nem kötelező az autós segélyhívó
2015. január 27.

2017. október 1-jétől az EU-n belül csak az újonnan forgalomba helyezett, 0 km-es járművek esetében lesz kötelező az eCall segélyhívó rendszer megléte.
Az egységes európai vészhívó rendszer fejlesztése Magyarországon a Best Way Traffic Kft. részvételével zajlik, a vállalat elsősorban a fedélzeti egységek és a segélyhívó vonal tesztelését végzi. Illés Gábor ügyvezető válaszolt a kérdéseinkre.
Computerworld: Az Európai Parlament döntése értelmében legkésőbb 2017. október elsejéig minden uniós országban el kell indítani az eCall rendszert. Erre milyen esélyünk van?
Illés Gábor: Az eCall rendszer bevezetésének célja, hogy egy baleset bekövetkezése és annak bejelentése közötti időtartam a minimálisra csökkenhessen, ezáltal mentve meg életeket. Egy ilyen rendszer indítását hosszú folyamat kell, hogy megelőzze, több technológia és szervezet összehangolt együttműködésére van szükség.
Mint ismeretes, egy 1991-es Európai Uniós döntés alapján jött létre az egységes, ingyenesen hívható 112-es segélyhívó szám. Minden tagállam arra lett kérve, hogy ezt vezesse be – hazánk 1999-ben tette elérhetővé, majd 2012-ben indult az ESR-112 projekt keretében olyan átfogó infokommunikációs rendszer kialakítása, amely lehetővé tette a készenléti szervek (rendőrség, tűzoltóság, katasztrófavédelem) együttműködési folyamatainak korszerűsítését. A kialakuló rendszer valós idejű adat- és hangkapcsolatot biztosít a készenléti szervek érintett szereplői, irányítók és végrehajtók között, illetve biztosítja a kor követelményeinek megfelelő segélykérési csatornák (telefon, eCall, SMS, MMS, Internet stb.) kezelhetőségét. Létrejöttek a segélykérések előszűrését biztosító Hívásfogadó Központok (HÍK) is, amik csak olyan eseményeket kezelnek, amelyek valós beavatkozást, intézkedést igényelnek. Magyarországon két ilyen központ van, az egyik Szombathelyen, a másik Miskolcon. (...)

tovább...

Logisztika.com: Forgalmi akadályok és nyári torlódások: erre számíthatunk a nyár hátralévő részében
2014. július 14.

A villamosvonalak mentén zajló átépítésekből idén a megszokottnál többre kell számítani, és a nyár végéig tartó útfelújítási munkálatok is jelentős torlódást okozhatnak Budapesten a forgalmi adatok elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. szakértői szerint. Júliusban és augusztusban általában visszaesik a forgalom a főváros útjain és az M0-ás körgyűrűn, azonban az M7-es autópályán hétvégenként jelentősen, akár is 80 km/h-ra is csökkenhet az átlagsebesség. (...)

tovább...

Autopult.hu: Közlekedjünk Budapesten - nézzük, mire számíthatunk a nyáron
2014. július 14.

A nyár az autósok életét is befolyásolja, hiszen például a magas hőmérsékletre magunkat és az autónkat egyaránt fel kell készíteni, de a közlekedés is változik ilyenkor. Azt gondolnánk, hogy az iskolai szünetek megkezdésével felszabadulnak kissé az utak, de nem szabad elfelejteni, hogy ez nem csak a pihenés, hanem a karbantartások és az autóval nyaralni indulók időszaka egyaránt. A Best Way Traffic most összegyűjtött nekünk pár fontos információt Budapestről. (...)

tovább...

Index.hu: 2017-től indul az automatikus segélyhívó
2014. június 20.

Már tesztelik az eCallt: a 2017 októberétől kötelező automatikus közúti segélyhívó rendszer egyik fontos követelménye, hogy a baleset helyszínétől és a jármű származási országától függetlenül képes legyen a riasztások továbbítására az EU egész területén. A projekt magyarországi koordinálásával megbízott Best Way Traffic közleményében jelentette be, hogy finn és cseh szakértők bevonásával tesztelik a rendszert.

Az Európai Parlament döntése értelmében legkésőbb 2017. október elsejéig minden uniós országban el kell indítani az eCall rendszert, melynek célja, hogy közlekedési baleset esetén a járművekbe épített intelligens egység azonnal értesítse a segélyhívó központot. (...)

tovább...

Magyar Közlekedés: Tesztelés alatt az eCall rendszer
2014. június 19.

Minden uniós országban a 2017 októberétől kötelező automatikus közúti segélyhívó rendszer egyik fontos követelménye, hogy a baleset helyszínétől és a jármű származási országától függetlenül képes legyen a riasztások továbbítására az Európai Unió egész területén. Ennek teljesülését vizsgálta finn és cseh szakértők bevonásával a projekt magyarországi koordinálásával megbízott Best Way Traffic Kft. az eCall rendszer elindításának előkészítésére irányuló tesztek legutóbbi szakaszában. A várakozások szerint a segélyhívó használatával jelentősen csökkenthető lesz a közúti halálesetek száma. (…)

tovább...

MNO.hu: Több ezer ember életét mentheti meg
2014. április 25.

Egy mobiltelefon nagyságú eszközzel csökkentené a halálos közúti balesetek számát az Európai Unió. 2015 októberétől a tagállamokban gyártott gépkocsikba kötelező lesz automatikus közúti segélyhívó rendszert építeni. A tenyérnyi nagyságú műszer egy telefonhálózat segítségével küld riasztást a 112-es segélyhívó központjába, amint baleset éri a kocsit. Az eszköz elküldi a GPS-koordinátát, és az autó legfontosabb paramétereit is. Az operátor pedig akár 30 másodperc alatt riasztja a legközelebb állomásozó mentő-, rendőr- vagy tűzoltóegységet.

tovább...

IT Extreme: Megkezdődött a hazai automatikus közúti segélyhívó rendszer kiépítése
2014. április 22.

Utolsó fázisába ért az eCall segélyhívó rendszer tesztelése, amely közúti baleset esetén automatikusan riasztja a mentőket a helyszín GPS koordinátáinak megadásával. 2015. októberétől az Európai Parlament döntése értelmében az új autók esetében kötelezővé válik az eCall beépítése. Az új megoldás magyarországi tesztelésével megbízott Best Way Traffic Kft. a projekt egy újabb szakaszát indítja el a közreműködő szolgáltatók és a bevetés irányítási szervezetek részvételével. Áprilisban a projekt egy újabb fázisa fog megkezdődni, amelyről a BestWay az érintett szakértők bevonásával 2014. április 10-én szakmai konferenciát szervezett. (...)

tovább...

Népszava Online: Ahogy a dugófigyelő látja
2014. január 29.

Az erőteljes havazás és az extrém hideg hatására a legnagyobb fennakadások Somogy és Tolna megyében alakultak ki az országban: egyes útszakaszokon háromszorosára nőtt a menetidő az átlagoshoz képest - derül ki a forgalmi adatok értékelésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. legfrissebb elemzéséből. A vállalat szakértője szerint már néhány centiméternyi hó is akár a felére csökkentheti az átlagsebességet, a hófúvások okozta rossz látási viszonyok pedig tovább növelik a balesetveszélyt. (...)

tovább...

Tranzit Online: 50%-kal lassult a közúti forgalom a havazás miatt
2014. január 28.

Néhány nap alatt mintegy 20-30 centiméter hó esett a hétvégén az ország egyes területein, elsősorban a déli és keleti országrészt sújtotta ítéletidő. Az autópályákon a nagyobb sebesség miatt különösen a megcsúszás és árokba borulás veszélye magas, a városi közlekedésben pedig a hóakadályok és a latyak miatt kialakuló torlódások okoznak problémát. A Best Way Traffic Kft. szakértője szerint a rendkívüli időjárási körülmények minden évben megterhelik a közúti forgalmat, a tavalyi évhez hasonló káoszt azonban eddig nem okozott a hóhelyzet. (...)

tovább...

Metropol: Dugókban ültünk
2014. január 3.

Közlekedés. Hó, árvíz, e-útdíj és felújítások okoztak a múlt évben óriásdugókat.

tovább...

Kossuth Rádió – 180 Perc: Közlekedési dugók
2014. január 2.

08:26 (hossza: 5 perc)
Elkészült hazánk 2013-as dugótérképe. A Best Way Traffic Kft. adatai szerint közlekedési káoszra a leggyakrabban Budapesten kellett számítani, az év legnagyobb torlódása pedig az M1-es autópályán a márciusi hóesés miatt alakult ki.

Index: Ezek voltak az év legnagyobb dugói
2013. december 30.

Az Árpád hídon és környékén szeptemberben hatszorosára nőtt a menetidő az 1-es villamos felújítása miatt, az M1 autópályán pedig márciusban a rendkívüli hóhelyzet miatt alakult ki egy közel három napos torlódás – 2013-ban ezeken a helyszíneken találkozhattak a legkomolyabb forgalmi változásokkal az autósok, derül ki a Best Way Traffic Kft. közleményéből.

tovább...

Magyar Közlekedés Online: 20 százalékkal nagyobb forgalomra számíthatunk karácsony előtt az utakon
2013. december 10.

A téli hónapokban különösen fontos az optimális útvonaltervezés, mivel a csúszós utak és a csapadékos időjárás következtében jelentősen lelassul a forgalom. Mindez a karácsony előtti vásárlási hullámokkal párosulva fokozott balesetveszélyt jelent, hiszen ebben az időszakban akár 20 százalékkal is megnövekszik a közúti forgalom, és zsúfolásig telnek az utak a nagyvárosokban. A közlekedési adatok elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. szakértője szerint ebben a helyzetben a kulcs a kellő tervezés és a megfelelő vezetési stílus kiválasztása.

tovább...

Inforádió: Nő a közúti forgalom karácsony előtt
2013. december 10.

15:43 (hossza: 3 perc)
Szvétek Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő szerint a téli időszakban akár 20%-kal lassul a forgalom és karácsony előtt nagyobb dugókra is számítani lehet. Ezért ilyenkor kiemelten fontos a sebesség helyes megválasztása, a téli gumi használata, valamint a nagyobb követési távolság megtartása.

Metropol Online: Egy órával többet alhatunk
2013. október 25.

"Az óraátállítás előnyei közt szokták említeni, hogy világosban kevesebb baleset történik. A forgalmi adatok elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. megfigyelései szerint azonban ennek az ellenkezője igaz: akár 2%-kal emelkedhet a közúti balesetek száma. Mint közleményükben írják, a változás megviseli az emberek szervezetét, sokan napokig fáradtabbak, ingerlékenyebbek, érdemes tehát ilyenkor jobban odafigyelni a közlekedés során. (…)”

tovább...

Napi Gazdaság Online: Veszélyes hatással járhat az óraátállítás
2013. október 21.

„(…) A megszokottnál is nagyobb forgalmi dugókra és a közúti balesetek számának átmeneti emelkedésére kell számítani az őszi óraátállítást követő időszakban a forgalmi adatok elemzésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. megfigyelései szerint. Ez a változás minden évben megviseli az emberek szervezetét: sokan ilyenkor napokig fáradtabbak, ingerlékenyebbek. (…)”

tovább...

Híradó Online: Hamarosan ez kötelező lehet minden új autóban
2013. szeptember 18.

„Az e-Call nevű vészhívó rendszer Magyarországon évente 20-25 ember életét menthetné meg. A rendszert négy hónapon át tesztelték. Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic ügyvezetője elmondta: mérték a reakcióidejét, azt, hogy milyen informatikai rendszereken kell átmennie, a GSM-szolgáltatás lehetőségeit, és azt is, hogy akkor is működik-e, amikor országhatár közelében tartózkodik valaki. A szakember hangsúlyozta: az e-Call rendszer kiállta a próbát, pozitív tapasztalatként említette, hogy az országban az utak mellett a GSM-szolgáltatás a várt eredményeknek megfelelően működik, közel 99 százalékos a lefedettség. (…)”

tovább...

HVG Online: Budapesti dugók: ezeket a helyeket érdemes kerülni
2013. szeptember 2.

„Kezdődik az iskola, automatikusan egyharmadával megugrik a fővárosban közlekedők száma. A helyzetet általában az első pár nap után kezeli mindenki, azonban érdemes tudni merre vannak nagyobb munkálatok. (…)”

tovább...

Inforádió: Nagyobb a forgalom, jönnek a dugók
2013. szeptember 3.

Szeptember első napjaiban jelentősen megnövekszik a közúti forgalom: akár 20%-al is többen ülnek autóba ebben az időszakban, mint az azt megelőző nyári hónapokban. Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője szerint megfelelő vezetéstechnikával mérsékelhetőek a torlódások és az eddigi tapasztalatok szerint a megváltozott forgalmi helyzet néhány héten belül visszaáll a megszokott kerékvágásba.

Metropol Online: Jönnek az őszi dugók az egész városban
2012. szeptember 3.

A közlekedési adatok elemzésével foglalkozó Best Way Traffic elemzése szerint idén szeptemberben is akár 25 százalékkal többen közlekedhetnek az utakon, mint a nyári hónapokban. Így a reggeli és a délutáni csúcsidőben komoly dugókra lehet számítani a jövő héttől.
A cég a WebEye Magyarország telematikai rendszerek segítségével már évek óta gyűjti a közlekedési adatokat. Az így szerzett tapasztalatok szerint a főváros legforgalmasabb útszakaszai az autópálya-bekötő utak, valamint a 11-es, a 31-es és 50-es főutak, de gyakori a torlódás a BAH csomópontnál és a Móricz körtér környékén is az említett csúcsidőszakokban. (…)

tovább...

Metropol.hu: Az ingázók 16 órát veszítenek évente
2013. május 31.

„A Budapestre bejárók útja 8 százalékkal tart tovább, mint ha nem lenne dugó.
A dugóban a belváros felé araszoló autósokat valószínűleg nem deríti fel, de nemzetközi összehasonlításban Magyarország, illetve Budapest igen jó helyen áll a torlódások szempontjából: 94 európai nagyváros közül a magyar főváros a 86. helyen áll az INRIX forgalmi rendszer adatai szerint.
Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője azt mondta, a város külső pontjainál gyakran lelassul a haladás, ám ez tudatos, a tervezők ugyanis így akadályozzák meg, hogy a városra zúduljon az autóáradat. Ugyanakkor, tette hozzá, a benzinár-emelkedés miatt ma sokkal jobb a közlekedés a fővárosban, mert az elmúlt egy-másfél évben több mint 10 százalékkal csökkent az autók száma.
– Sokat segíthetnének a dinamikus lámpák, amelyek a forgalom függvényében működnek – említett egy megoldást a szakértő a városi autóközlekedés javítására. Ezzel csak az a gond, hogy egy-egy kereszteződésben nem sok értelme van bevezetni, hanem globális, városszintű rendszert kellene kiépíteni.”

tovább...

Magyar Közlekedés: Életet menthet az eCall
2013. május 31.

A statisztikák szerint naponta átlagosan mintegy 75 halálos áldozatot követelnek az Európa közútjain előforduló különféle balesetek, ezek jelentős hányada pedig a későn kiérkező segítség miatt következik be. Éppen ezért a balesetek megelőzése mellett a segélyszolgálatok hatékonyabb működését tűzte ki célul az Európai Unió HeERO nevű projektje, amelyben Magyarország is részt vesz: hazánkban a Best Way Traffic Kft. végzi az eCall automatikus segélyhívó rendszer tesztelését. Az EU irányelve alapján 2015-től minden, az Unió területén forgalomba kerülő gépjármű képes lesz automatikus segélykérés leadására annak érdekében, hogy a bajba jutottak a lehető leghamarabb segítséghez jussanak minden esetben, és így elkerülhető legyen a tragédia.

tovább...

kiemelt

Tranzit Online: Életet menthet az eCall (grafikával)
2013. április 26.

„Az Európai Unióban kiemelt területnek számít az intelligens közlekedési rendszerek fejlesztése: ezen informatikai törekvések sorába illeszkedik a hatékonyabb segélykérést lehetővé tevő eCall projekt is. A jelenleg Európa-szerte tesztüzemben lévő rendszer fejlesztése Magyarországon a Best Way Traffic Kft. részvételével zajlik.”

tovább...

kiemelt

Metropol: Az autó hívhat segítséget
2013. április 25.

Közlekedés - A járművekbe szerelt intelligens segélyhívó telefon segítheti a balesetek áldozatait
Automatikus segélyhívó rendszer alkalmazásával csökkentenék az időveszteségből adódó halálos kimenetelű balesetek számát az unióban.

tovább...

kiemelt

HVG Online: Életet menthet: Magyarországon tesztelik az új segélyhívó rendszert
2013. április 25.

„A statisztikák szerint naponta átlagosan 75 halálos áldozatot követelnek az Európa közútjain előforduló különféle balesetek, a halálos kimenetel az esetek 10 százalékában a későn kiérkező segítség miatt következik be. Éppen ezért a balesetek megelőzése mellett a segélyszolgálatok hatékonyabb működését tűzte ki célul az Európai Unió. Az eCall automatikus segélyhívó rendszert már itthon is tesztelik.”

tovább...

kiemelt
kiemelt

Formula.hu: Havazás okozta közlekedési káosz számokban
2013. február 12.

A forgalmi adatok gyűjtésével foglalkozó Best Way Traffic Kft. elemezte a csapadékos időjárás közúti közlekedésre gyakorolt hatását. A kutatás eredményeit infografikán szemlélteti.

tovább...

kiemelt

Hír24: Kis hó is nagy káoszt okoz
2013. február 05.

„15 centi hó akár 60 százalékkal is csökkentheti az átlagsebességet – állapította meg a forgalmi adatok figyelésével foglalkozó Best Way Traffic. „Az év elején rövid idő alatt esett nagyon sok hó, ami napokra ellehetetlenítette a közlekedést. Az általunk gyűjtött adatokból jól látszik, hogy jelentősen visszaesett a forgalom az utakon: az autósok 14%-a korlátozottan használta az autóját a zord időjárási körülmények miatt. Számottevően csökkent a járművek átlagsebessége is, a személyautók esetében átlagosan 20-30 százalékos visszaesést tapasztaltunk, a tehergépjárműveknél ugyanez a szám pedig 10-25 százalékra tehető.”

tovább...

kiemelt

Magyar Nemzet Online: A havazás miatti közlekedési káosz számokban
2013. január 29.

„Januárral beköszöntött az igazi téli időjárás, ami elsősorban sűrű havazás és ónos eső formájában jelentkezett az ország egész területén. A hirtelen jött csapadék káoszt okozott az utakon, és több helyen napokra megbénította a közúti közlekedést. 15 centiméternyi hó akár 60 százalékkal is csökkentheti az átlagsebességet, és 70 százalékkal is romlik az utak járhatósága.”

tovább...

kiemelt

Magyar Közlekedés Online: Havazás okozta közlekedési káosz számokban
2012. január 29.

Januárral beköszöntött az igazi téli időjárás, ami elsősorban sűrű havazás és ónos eső formájában jelentkezett az ország egész területén. A hirtelen jött csapadék káoszt okozott az utakon, és több helyen napokra megbénította a közúti közlekedést. A forgalmi adatok figyelésével foglalkozó BestWay Traffic Kft. adatai szerint: 15 centiméternyi hó akár 60 százalékkal is csökkentheti az átlagsebességet, és 70 százalékkal is romlik az utak járhatósága.

tovább...

kiemelt

Privátbankár: Sokkal lassabb most a közlekedés - így segíthet ezen
2012. december 24.

„Télen különösen fontos az optimális útvonaltervezés, mivel a csúszós utak és a megváltozott látási viszonyok következtében fokozottan lassul a forgalom. A WebEye adatai szerint a téli időjárás 6-12 százalékkal lassította a járművek átlagsebességét hegyvidéken, országos szinten pedig az átlagsebesség 4-6 százalékkal alacsonyabb.”

tovább...

kiemelt

Origo: Karácsony előtt az is kocsiba ül, aki csak ritkán vezet
2012. december 18.

„A napokban beköszöntött igazi téli időjárás 6-12 százalékkal lassította a járművek átlagsebességét hegyvidéken, országos szinten pedig az átlagsebesség 4-6 százalékkal alacsonyabb – derül ki a WebEye forgalommérő rendszer 40 ezer jármű vizsgálatából.”

tovább...

kiemelt

Hír24: Dugóban ülve várjuk majd a karácsonyt
2012. december 17.

„A napokban beköszöntött igazi téli időjárás 6-12 százalékkal lassította a járművek átlagsebességét hegyvidéken, országos szinten pedig az átlagsebesség 4-6 százalékkal alacsonyabb – derül ki a WebEye forgalommérő rendszer 40 ezer jármű vizsgálatából.”

tovább...

kiemelt

HVG Online: Balesetveszélyes is az óraátállítás
2012. október 18.

Az október 28-án esedékes óraátállítás hatására néhány napig átmenetileg magasabb lehet a közúti balesetek száma. Erről számolt be Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője. Kiemelte, a hirtelen beköszöntő sötétedés miatt fokozott óvatossággal kell közlekedni az utakon.

tovább...

kiemelt

Origo: Nagyobb dugók és több baleset várható az óraállítás után
2012. október 18.

Az októberi óraátállítást követő napokban nagyobb közlekedési dugókra és a balesetek számának átmeneti növekedésére kell számítani az utakon. Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. szakértője a hirtelen beköszöntő sötét délutánok veszélyeire hívta fel a figyelmet, egyúttal óvatosságra szólította fel a közlekedésben részvevőket.

tovább...

HVG Online: Komoly dugókat hozhat az iskolakezdés
2012. szeptember 3.

A szabadságok végeztével és az iskola kezdetével jellemzően megszaporodnak a forgalmi dugók az utakon. Szvétek Ferenc az Inforádió adásában elmondta, hogy a sofőrök hajlamosak olyan tipikus közlekedési hibákat elkövetni, amelyek aztán torlódáshoz vezetnek. A megfelelő vezetői magatartás pedig sokat segíthet a szeptemberi dugók megelőzésében.

tovább...

TestCar: ISMÉT DUGÓK VÁRHATÓK SZEPTEMBERTŐL
2012. augusztus 31.

Az iskolakezdési időszak minden évben megterheli a városi közlekedést, és ez idén sem lesz másként. Néhány egyszerű tanács megfogadásával azonban egyénileg is sok tehető a forgalmi torlódások elkerüléséért. Az útvonal részletes megtervezése mellett érdemes törekedni az egyenletes haladási tempóra és kerülni a hirtelen fékezéseket. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján a megváltozott forgalmi helyzet várhatóan októberre áll helyre.

tovább...

Magyar Közlekedés: Budapesti dugódíj – a technológiai megvalósítás lehetőségei
2012. július 26.

Több európai nagyvároshoz hasonlóan elképzelhető, hogy Budapesten is bevezetik a dugódíjat. Érdemes megvizsgálni a kérdést a technológia szempontjából is, hiszen jelentős közlekedésinformatikai kihívásról van szó.

tovább...

HVG: Legalább ezer térfigyelő kamera kellene a dugódíjhoz
2012. július 25.

„Ha Budapesten bevezetik a dugódíjat, és annak határa a Hungária körút és a Margit körút lesz, akkor 260-280 csomópontban mintegy ezer kamerát kellene telepíteni egy forgalmi adatok értékelésével foglalkozó cég szakértője szerint.

 

Szvétek Ferenc, a Best Way Traffic Kft. munkatársa az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben rámutatott: ehhez képest Londonban 197, Milánóban pedig 43 kamera látja el ezt a feladatot, az eltérés a városok különböző szerkezetéből adódik.”

tovább...

Portfolio: Egyelőre nem lesz dugódíj, de a bevezetés feltételei sem adottak
2012. július 25.

„A Parlament döntése értelmében a fővárosi tömegközlekedés finanszírozását más forrásból kell megoldani, de nem csak ez gátolja a bevezetését, hanem a szükséges infrastruktúra kiépítése és üzemeltetési is komoly feladatokkal, költségekkel járna.

 

Bagossy Tamás, a WebEye Magyarország Kft. szakértője szerint ahogy az autópályáknál, a budapesti utcák esetében is fizetőssé lehet tenni az úthasználatot GPS-es nyomkövetésen alapuló rendszerrel. A járműbe szerelt fedélzeti egység rögzíti a gépkocsi helyzetét és követi annak mozgását. A GPS-alapú dugódíjrendszer kizárja az ellenőrzőpont kikerülését, mivel a fedélzeti eszköz a teljes útvonalat észleli. Ennek a bekerülési költsége azonban nagyon magas, de a jövő a szakértő szerint ebbe az irányba mutat.”

tovább...

Napi Gazdaság: Újra előveszik az e-útdíjat
2012. június 14.

Hamarosan ismét terítékre kerülhetnek a használatarányos útdíjrendszerrel kapcsolatos tárgyalások. A fuvarozók célja, hogy a fuvarszámlákon külön tételként lehessen feltüntetni az úthasználati díjat, így biztosítva a díj továbbhárítását a megrendelőkre.

tovább...

Portfolio.hu: A Parlament előtt a dugódíj bevezetése
2012. június 13.

Új fejezetéhez érkezett a dugódíj bevezetésének elindítása. György István fideszes és Bagdy Gábor KDNP-s képviselő által június 12-én benyújtott módosítójában új kezdeményezés, hogy a díjat differenciáltan lehessen megállapítani figyelembe véve a területi zónákat, behajtási időszakot és a gépjárművek típusát. Ezen kívül a díjat befolyásolni fogja a területi zónák forgalmi adatai, közösségi közlekedés minősége, környezeti terhelése és az alkalmas parkolóhelyek kialakításának lehetősége is.

tovább...

kiemelt

Hogyan spóroljunk az áremelések után?
2012. január 27.

Legalább 30 százalékkal kevesebb autó van az utakon a szokásoshoz képest a januári üzemanyag áremelkedések miatt. Vidéken pedig még ennél is többen döntöttek úgy, hogy nem járnak az autóval. Áremelések után egyébként az emberek először a szórakozásról és a luxuscikkekről mondanak le.

tovább...

kiemelt

Autónavigátor: Dugófigyelők összevetése
2011. szeptember 11.

A cikk négy dugófigyelő szolgáltatást tesztelt, a My traffic-et, a Jittit, a Best Way-t és a Google-t. A különböző, internetről elérhető rendszerek célja, hogy a felhasználó a mobiltelefonján keresztül juthasson hozzá az információkhoz, miközben a saját helyzetét is látja a térképen. A vizsgálat szerint a Google térképe a legpontatlanabb, a Best Way azonban jól szerepelt a teszteken.

tovább...

Az EU elnökség kulisszatitkai
2011. augusztus 11.

kiemelt

Tranzit.hu: Az EU-elnökség kulisszatitkai
2011. augusztus 10.

A magyarországi féléves EU-elnökségi periódus során a diplomaták és kiemelt vendégek szállítása komoly logisztikai kihívást jelentett, azonban a Best Way Traffic flottamenedzsment rendszerének köszönhetően sikeresen zajlott le a feladat. Szvétek Ferenc, a vállalat ügyvezető igazgatója közölte: "Saját fejlesztésű, dinamikus dugófigyelő rendszerünk segítségével az útvonalak megtervezésekor a flotta tagjai számára folyamatosan elérhetőek voltak a közlekedési helyzettel, dugókkal, útlezárásokkal kapcsolatos legfrissebb, valós idejű közlekedési információk."

tovább...

kiemelt

HVG - Autómenedzser: Kik követték az EU-flottát?
2011. augusztus 10.

148 autóból álló flotta fuvarozta a diplomatákat és kiemelt vendégeket a magyarországi EU-elnökség alatt. A Best Way Traffic Kft. saját gyártású dugófigyelő rendszerével segítette a munkát. A legszigorúbb előírásoknak is megfelelő technológia lehetővé tette, hogy a Köztársasági Őrezred munkatársai percre pontosan lássák a járművek helyzetét és megtett útját, továbbá hogy dugó esetén kerülőútvonalon jussanak el a célállomásra.

tovább...